button-muziek

button-link

Michel van Rooijen

Op 13 maart 2016 is in Amsterdam Michel van Rooijen uit Montfoort overleden.

Michel begon zijn opleiding in 1962 in St. Gerlach waar hij ook in 1968 zijn tijd bij SCJ beëindigde.

Zijn echtgenote stuurde onderstaande levensloop van Michel

Michel, geboren 28 juni 1950,overleden op 13 maart 2016.

Michel liep een pelgrimstocht van 50 km, van Utrecht naar Amsterdam. Om daar in de nacht de “Stille Omgang” te lopen op 12 maart 2016.

Een spontane beslissing om met een vriend dit te doen. Hij had ook een “intentie” die hij achteraf met ons zou delen. Het is er niet van gekomen. 3 km voor het eind zakte hij in elkaar, hartstilstand, veroorzaakt door het loslaten van een “lapje plagi” in de kransslagader. Na ruim 8 uur hebben wij hem los moeten laten. Na een indrukwekkende ziekenzalving door pastor en kinderen en gezongen het lied “De Steppe zal bloeien.” Een indrukwekkend afscheid in de kerk.

Michel ging als jonge knul naar Heer in Limburg, naar huize St. Gerlach van 1962 tot 1968 op zijn 18e verjaardag. Michel had een goede tijd in Heer en op Gerlach. Heeft veel geleerd daar en is er ook gevormd, in een turbulente tijd, de jaren 60.

Michel en ik hebben elkaar ontmoet in Montfoort, zijn geboorteplaats, waar ik op kamp was met de Gidsen van Scouting. Na nog één jaar militaire dienst, doorgebracht in Suriname, trouwden wij in 1974., kregen 2 zonen en 1 dochter.

Michel is de kerk trouw gebleven tot in de dood. Hij was een bijzonder mens en stierf op een bijzondere dag, tijdens een pelgrimstocht.

De “kracht”ontvangen tijdens die lange nacht waarin wij afscheid van hem moesten nemen zal “Gods liefde” zijn!

Ginie van Rooijen-Endeman